Czterosuwowy, 6-cylindrowy silnik ABC zyskał dobrą reputację dzięki swojej niezawodności i trwałości. Ten niezawodny, średnioobrotowy silnik jest również dostępny w konfiguracji dwupaliwowej.
ABC ma wieloletnie doświadczenie z silnikami dwupaliwowymi do zastosowań lądowych. Zdobyte przez cały ten czas doświadczenie ma teraz zastosowanie również w sektorze morskim. Jedną z głównych zalet silnika dwupaliwowego jest to, że może on pracować w dowolnym momencie na oleju napędowym. Zapewnia to ciągłość pracy silnika w przypadku niedostępności głównego paliwa z jakiegokolwiek powodu.
W przypadku silników dwupaliwowych do cylindrów wtryskiwana jest mieszanka gazowo-powietrzna, która następnie jest sprężana. Mały wtrysk pilotujący z olejem napędowym zapewnia zapłon. Gaz ziemny (CNG lub LNG) jest bardziej przyjazny dla środowiska i ma jedną z głównych zalet polegającą na tym, że podczas spalania nie uwalnia się prawie żadna sadza ani dwutlenek siarki.
Silniki dwupaliwowe ABC mają tę ważną zaletę, że są bardzo elastycznym układem paliwowym, w którym wydajność znacznie wzrasta. Silny zapłon umożliwia pracę z różnymi gazami o niskiej kaloryczności i zmiennej charakterystyce zapłonu. Dodatkowo operator ma możliwość, dzięki szybkiej zmianie paliwa, żeglować na gazie ziemnym lub na oleju napędowym. Silniki dwupaliwowe ABC mają osiągi i czas reakcji podobne do standardowych silników wysokoprężnych, co daje użytkownikowi znajome i uspokajające wrażenie.
Reakcja turbosprężarek osiowo-promieniowych nie ma sobie równych, dzięki czemu silnik może pochłaniać ogromne obciążenia udarowe w ciężkich warunkach morskich. Te bardzo dobre czasy reakcji na zmiany obciążenia, wraz z niezawodnością i solidnością silników dwupaliwowych ABC, doprowadziły już do kilku postępowych projektów.
Silniki dwupaliwowe ABC zostały opracowane do pracy z systemem niskiego ciśnienia.
Główne zalety tego systemu:
Gaz może być dostarczany pod bardzo niskim ciśnieniem, do około 500 mbar, co pozwala uniknąć stosowania kompresorów gazu w niektórych systemach. Oznacza to niższe koszty i mniej straconej przestrzeni dla klienta końcowego.
Linia gazowa między ulicą gazową a silnikiem znajduje się pod ciśnieniem otoczenia lub nieco poniżej ciśnienia atmosferycznego. Dzięki temu w przypadku ewentualnego wycieku w rurze gaz nie dostaje się do pomieszczenia, a jedynie powietrze w rurze gazowej.
Idealną mieszankę gazu z doprowadzonym powietrzem uzyskuje się poprzez zmieszanie w mieszalniku gazów i turbosprężarce, co skutkuje optymalnym spalaniem.
Nie wymaga systemu common rail, paliwo pilotowe jest wtryskiwane z bezpośrednim wtryskiem mechanicznym (zł - system Pump Line Nozzle).
Prosty i solidny system.
Każdego dnia koncentrujemy się na wytwarzaniu produktów wysokiej jakości, które zapewniają najlepszą wydajność o każdej godzinie i każdego dnia w roku. Nasi inżynierowie są do Twojej dyspozycji, aby zaoferować skrojone na miarę rozwiązania w zakresie napędu i wytwarzania energii.
Aby uzyskać więcej informacji o naszych produktach i usługach, zadzwoń pod numer +48 662 120112 lub wyslij zapytanie na adres engines@phoenix-poland.com