Już w marcu w Szczecinie oraz w Gdańsku spotkają się przedstawiciele przedsiębiorstw opracowujących nowatorskie rozwiązania w zakresie ograniczania emisji z przemysłu morskiego. Gospodarzem konferencji jest spółka Phoenix Poland.
Jednym z najpilniejszych priorytetów dla współczesnej branży żeglugowej jest wdrożenie technologii służących realizacji globalnych zamiarów dotyczących dekarbonizacji gałęzi przemysłu intensywnie korzystających z paliw kopalnych. Na zaproszenie firmy Phoenix Poland już niebawem Szczecin oraz Gdańsk odwiedzą eksperci w dziedzinie rozwijania zero-emisyjnych rozwiązań napędzania jednostek pływających. Podczas konferencji Marine Green Propulsion Solutions prelegenci podejmą wątki zielonego wodoru, systemów hybrydowych, a także kompleksowego zasilania elektrycznego oraz norm THIE III.
Phoenix Poland, jako reprezentant europejskich producentów silników i przekładni okrętowych oraz lider w dystrybucji na terenie Polski innowacyjnych rozwiązań dla branży morskiej (i nie tylko) wychodzi naprzeciw współczesnym wyzwaniom oraz globalnym trendom.
– W związku z rosnącym medialnym oraz biznesowym zainteresowaniem innowacyjnymi możliwościami zastosowania zero-emisyjnego napędu, uznaliśmy za zasadne zaprezentować rozwiązania, które w tym obszarze proponują nasi partnerzy – mówi Mirosław Bułdo, dyrektor zarządzający Phoenix Poland.
W konferencji udział wezmą:
Anglo-Belgium Corporation – główny partner Phoenix Poland w zakresie rozwiązań wodorowych; firma z ponad 100-letnią tradycją, która jako pierwsza zaprezentowała silnik napędzany wodorem, opowie o aktualnie dostępnych na rynku możliwościach wykorzystania zielonego paliwa.
Reintjes Powertrain Solutions – niemieckie przedsiębiorstwo, które przez ponad 100 lat swojej działalności wyprodukowało ponad 90 tys. przekładni okrętowych, zademonstruje w Szczecinie oraz Gdańsku rozwiązania zasilania hybrydowego.
Sole Diesel – hiszpański producent silników oraz agregatów prądotwórczych do jachtów, łodzi motorowych i kutrów na rynek zarówno komercyjny, jak i rekreacyjny, aktualnie proponuje wdrażanie systemów hybrydowych, które zostaną szczegółowo omówione podczas konferencji.
Alternative Energy Solutions – niemiecka firma, która przedstawi rozwiązania zmierzające do redukcji tlenków azotu (Nox) i utrzymania poziomu THIE III w zakresie emisji spalin.
Det Norske Veritas – wiodące na świecie towarzystwo klasyfikacyjne, które działa w branży przemysłu morskiego i świadczy usługi z zakresu testowania, certyfikacji i doradztwa technicznego dla łańcucha produkcji energii, przedstawi strategie dotyczące produkcji wodoru oraz prognozy popytu i sprzedaży.
ComAp – uznany producent elektroniki zaprezentuje możliwości systemu zarządzania zasilaniem prądem stałym, sposoby na poprawę wydajności statków oraz na obniżenie szkodliwej emisji i kosztów paliwa.
Zaproszenie do udziału w wydarzeniu przyjęła także kancelaria CMW Legal – CZYŻYK MICKIEWICZ I WSPÓLNICY SP.P., świadcząca pomoc prawną zarówno na rzecz klientów w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Rafał Czyżyk i Sebastian Kita, radcy prawni, opowiedzą o unijnych legislacjach dotyczących wdrażania technologii redukujących ślad węglowy.
Proponowane koncepcje i metody dotyczą zarówno pełnomorskich jednostek pływających, kutrów, łodzi motorowych i jachtów, jak również zastosowań w kolejnictwie i przemyśle. Konferencja jest dedykowana w szczególności dla armatorów, stoczni produkcyjnych, remontowych i jachtowych, biur konstrukcyjnych i projektowych, a także uczelni i kadry naukowej.
– W naszej ocenie transformacja energetyczna, której jesteśmy dzisiaj świadkiem, swoją skalą przypomina rewolucję przejścia z silników parowych na paliwowe. Wszystko zmierza w tym kierunku, dlatego właśnie postanowiliśmy zaprezentować naszym partnerom i potencjalnym partnerom najciekawsze możliwości i perspektywy na nadchodzącą przyszłość. Pokażemy nowoczesne rozwiązania, które są już wdrażane w Europie i mogą być również z sukcesem wykorzystywane na polskim rynku – wyjaśnia Mirosław Bułdo.
Konferencja odbędzie się:
14 marca w Hanza Tower w Szczecinie
16 marca w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym
Szczegóły dotyczące konferencji można znaleźć tutaj.